woensdag 25 december 2013

Project Mary.

Hallo dames,

Allemaal klaar voor een paar heerlijke ontspannen dagen, te beginnen op vandaag 1e kerstdag? Ik wel hoor, lekker samen met mijn mannetje, we zijn beiden vrij en dat komt met feestdagen niet zo heel vaak voor, maar deze keer wel, heeeeeeeeerlijk.

Ik heb voor jullie een houten gepimpte kerstbal als projectje.
Een hele tijd geleden heeft Chantal van der Horst hier een workshop in gegeven bij Creashop Duymelot en ik heb voor de gezelligheid meegedaan, want zoals jullie weten maak ik zelf allerlei projectjes, maar ik vond het gewoon leuk om eens te kijken hoe Chantal dat deed en het was een reuze gezellige workshop met dit als resultaat en op mijn eigen manier hier en daar aangepast.



Je neemt een houten kerstbal die je wit verft met acryl verf, gesso of snowtex, zo ook de zijkantjes van de kerstbal.
Dan plak je aan de voorkant  design papier en in dit geval was dat Pion Design papier en aan de achterkant neem je mooi linnen structuur papier.
Dan plak je een verbandgaasje op het papier en dat kreukel je een beetje op en daar plak je een stukje papier op van 5 x 8 cm en ik heb dat een beetje schuin gedaan. Daarop een wit kanten kleedje en een uitgestanste tag. Dan stans je een ster uit en die plak je dan voor een gedeelte op het kleedje.
Je kleurt je stempel in en knip die netjes uit en dan kun je die op de ster plakken.
Verder plak je aan de rechterkant nog schuin bovenin een tag. Door de gaatjes van de tags doe je een mooi kantje wat je dichtknoopt met een stukje touw met daar aan een belletje.
Dan plak je onderaan de kerstbal een brede strook kant met daarop roosjeslint.
Maak linksonder en rechtsboven 2 bloemen toefjes met wat uitgestanst blad, bloemtjes en wat parelspray en zet dat goed vast,
Dan nog een uitgestanst ornamentje en een klein frame van lichtgewicht klei met daarin de letters X M A S en deze naar keuze opplakken.
Door het oog van de kerstbal doe je een mooi wit kantje met een bedel eraan en als laatste doe je hier en daar wat snowtex of witte gesso en klaar is je kersthanger.
Alle materialen zijn te koop bij Creashop Duymelot.

Ik wens jullie hele fijne dagen en een goed en vooral gezond en creatief 2014, geniet ervan!

Liefs,

Mary


1 opmerking:

  1. Wat een leuk project zo'n houten kerstbal decoreren, ziet er gezellig uit Mary, lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen